רע"פ 1514/23 – גדיר אלאטראש נגד מנהל היחידה הארצית לאכיפה
בבית המשפט העליון |
לפני: |
|
נגד |
המשיב: |
מנהל היחידה הארצית לאכיפה |
בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים (כבוד השופטת ר' פרידמן-פלדמן) ברע"פ 43734-02-23 מיום 19.02.2023 |
בשם המבקש: עו"ד ג'יאת נאסר
1. לפניי בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים (כבוד השופטת ר' פרידמן-פלדמן) ברע"פ 43734-02-23 מיום 19.02.2023. בגדרה, נדחתה בקשת רשות ערעור על החלטות בית משפט השלום בירושלים (כבוד השופטת י' ענתבי שרון) בבצה"מ 11001-09-22 מיום 16.02.2023, לפיהן נדחו בקשות לעכב את ביצועו של צו הריסה.
2. דין הבקשה להידחות.
3. כידוע, בשנת 2017 נכנס לתוקף חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 116), התשע"ז-2017 (להלן: תיקון מס' 116). בגדרו נקבע, בסעיף 254ט(ט) כך:
"(ט)החלטת בית המשפט בבקשה לעיכוב ביצוע לפי סעיף זה דינה כדין החלטה אחרת של בית משפט והיא ניתנת לערעור לפני בית משפט שלערעור אם ניתנה לכך רשות מאת שופט של בית המשפט שלערעור."
בהתאם לכך, הוגשה לבית משפט קמא בקשת רשות הערעור על החלטות בית משפט השלום, לפיהן נדחו הבקשות לעיכוב ביצוע צו ההריסה. ברם, בהתאם לפסיקת בית משפט זה, בהינתן ההסדר המשפטי הנ"ל לא עומדת למבקש זכות להגיש בקשת רשות ערעור נוספת, גם בבית משפט זה (ראו: רע"פ 2694/19 אבו ריא נ' הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה, פסקאות 3-2 (5.6.2019); וכן האמור בע"פ 7761/20 אבו פרג' נ' מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה(02.12.2020)).
4. הבקשה לרשות ערעור נדחית אפוא, וממילא נדחית הבקשה לעיכוב ביצוע שהוגשה בצידה.
ניתנההיום, א' באדרהתשפ"ג (22.2.2023).
|
|
ש ו פ ט |
_________________________
23015140_C01.docx אל
מרכז מידע, טל'077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט,
