רע"פ 1515/23 – רגאאי אעראג' נגד מנהל היחידה הארצית לאכיפה
בבית המשפט העליון |
לפני: |
|
נגד |
המשיב: |
מנהל היחידה הארצית לאכיפה |
בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים (כבוד השופטת ר' פרידמן-פלדמן) מיום ברעפ 39534-02-23 מיום 19.02.2023 |
בשם המבקש: עו"ד ג'יאת נאסר
1. לפניי בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים (כבוד השופטת ר' פרידמן-פלדמן) ברע"פ 39534-02-23 מיום 19.02.2023. בגדרה, נדחתה בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בירושלים (כבוד השופט ע' טאוסיג) בבצה"מ 34277-09-22 מיום 05.02.2023, לפיה נדחתה בקשה לעכב את ביצועו של צו הריסה.
2. דין הבקשה להידחות.
3. כידוע, בשנת 2017 נכנס לתוקף חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 116), התשע"ז-2017 (להלן: תיקון מס' 116). בגדרו נקבע, בסעיף 254ט(ט), כך:
"(ט) החלטת בית המשפט בבקשה לעיכוב ביצוע לפי סעיף זה דינה כדין החלטה אחרת של בית משפט והיא ניתנת לערעור לפני בית משפט שלערעור אם ניתנה לכך רשות מאת שופט של בית המשפט שלערעור."
בהתאם לכך, הוגשה לבית משפט קמא בקשת רשות הערעור על החלטת בית משפט השלום, לפיה נדחתה הבקשה לעיכוב ביצוע צו ההריסה. ברם, בהתאם לפסיקת בית משפט זה, בהינתן ההסדר המשפטי הנ"ל לא עומדת למבקש זכות להגיש בקשת רשות ערעור נוספת, גם בבית משפט זה (ראו: רע"פ 2694/19 אבו ריא נ' הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה, פסקאות 3-2 (05.06.2019); וכן האמור בע"פ 7761/20 אבו פרג' נ' מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה (02.12.2020)).
4. הבקשה לרשות ערעור נדחית אפוא, וממילא נדחית הבקשה לעיכוב ביצוע שהוגשה בצידה.
ניתנה היום, א' באדר התשפ"ג (22.2.2023).
|
|
ש ו פ ט |
_________________________
23015150_C01.docx אל
מרכז מידע, טל'077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט,
