רע”פ 982/14 – דוד נתן נגד מדינת ישראל
1
לפני: |
|
נ ג ד |
המשיבה: |
מדינת ישראל |
בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, בעפ"ת 49844-07-13, ובעפ"ת 8088-09-13, מיום 10.12.2013, שניתן על ידי כב' השופט הבכיר א' כהן |
בשם המבקש: עו"ד יצחק בם
בשם המשיבה: עו"ד הילה גורני
1. לפניי בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים (כב' השופט הבכיר א' כהן), בעפ"ת 49844-07-13 ובעפ"ת 8088-09-13, מיום 10.12.2013. בפסק דינו דחה בית המשפט המחוזי, את ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לתעבורה בירושלים (כב' השופט א' טננבוים), בפמ"ר 5308-12-11, מיום 16.7.2013, וקיבל באופן חלקי את ערעורה של המשיבה על החלטה זו.
רקע והליכים קודמים
2
2.
ביום 29.11.2011, החליטה רשות הרישוי במשרד התחבורה לפסול
את רישיונו של המבקש, לתקופה של 3 שנים, בהתאם לסמכותה לפי סעיף
3.
ביום 16.7.2013, לאחר ניהול הליך הוכחות, החליט בית המשפט
לתעבורה לצמצם את תקופת הפסילה לשלושה חודשים בלבד. בהחלטתו זו, דחה בית המשפט
לתעבורה את טענתו של המבקש, לפיה תקנה
בית המשפט לתעבורה ציין בהחלטתו, כי לא ברור
מה הוא הבסיס המחקרי ששימש, לשם תיקונה של תקנה
4.
ביום 28.7.2013, הגישה המשיבה לבית המשפט המחוזי ערעור על
החלטת בית המשפט לתעבורה לפסול את רישיונו של המבקש לשלושה חודשים בלבד. ביום
10.9.2013, הגיש המבקש אף הוא ערעור לבית המשפט המחוזי, בטענה כי בית המשפט
לתעבורה שגה בדחותו את טענתו לעניין חוקיותה של תקנה
5. ביום 10.12.2013, דחה בית המשפט המחוזי את ערעור המבקש על החלטת בית המשפט לתעבורה. מנגד, קיבל בית המשפט המחוזי, באופן חלקי, את ערעור המשיבה, והורה על פסילת רישיונו של המבקש לתקופה של 12 חודשים.
3
בפסק דינו, עמד בית המשפט המחוזי על כך
שהטענות, אותן מעלה המבקש נגד סבירותה של תקנה
בקשת רשות הערעור
6.
ביום 6.2.2014, הגיש המבקש, באמצעות בא כוחו, עו"ד
יצחק בם, בקשת רשות ערעור לבית משפט זה. בבקשתו חזר המבקש על אותן טענות, אשר
הועלו על ידו בפני הערכאות הקודמות. לטענת המבקש, שגו הערכאות הקודמות משאישרו את
תקפותה של תקנה
תגובתה המשיבה לבקשה
4
7.
בתגובת המשיבה, שהוגשה באמצעות באת כוחה, עו"ד הילה
גורני, נטען כי דין הבקשה להידחות, מן הטעם שהיא אינה מגלה כל עילה לדיון "בגלגול שלישי". לגופו של עניין, נטען כי תקנה 212ב אושרה בשורה ארוכה
של פסקי דין והחלטות של בית משפט זה. עוד נטען, כי על פי ההלכות שנקבעו בבית משפט
זה, לא כל החלטה של רשות מנהלית צריכה להיות נתמכת בתשתית מחקרית. אשר לתקנה
דיון והכרעה
8. לאחר שעיינתי בבקשה לרשות ערעור ונספחיה, נחה דעתי כי דינה של הבקשה להידחות.
9. הלכה מקדמת דנא היא, כי בקשות רשות ערעור תתקבלנה רק לעיתים נדירות בהן מעלה הבקשה שאלה משפטית כבדת משקל או סוגיה עקרונית החורגת מעניינם של הצדדים, או במקרים בהם מתעורר חשש לעיוות דין או אי-צדק שנגרמו למבקש (ר"ע 103/82 חניון חיפה בע"מ נ' מצת אור (הדר חיפה) בע"מ, פ"ד לו(3) 123 (1982); רע"פ 2263/14 אבגי נ' מדינת ישראל (28.4.2014); רע"פ 2200/14 רוט נ' מדינת ישראל (24.4.2014)). עניינו של המבקש אינו עומד בתנאים אשר פורטו לעיל, לשם קבלת רשות ערעור בפני בית משפט זה.
10.
בקשת רשות ערעור זו היא בקשה נוספת בשרשרת של בקשות רשות
ערעור בהן מועלות טענות שונות לגבי סבירותה וחוקיותה של תקנה
11.
כפי שציין השופט ח'
מלצר בהחלטתו בעניין נחמני, עוד טרם תיקונה של
תקנה
12.
מעבר לנדרש, אעיר כי אינני מוצא ממש בטענת המבקש, לפיה
בהיעדר תשתית מחקרית המבססת אותה, דינה של תקנה
5
13. לאור האמור, הבקשה לרשות ערעור נדחית בזאת.
ניתנה היום, כ"ח בניסן התשע"ד (28.4.2014).
|
|
ש ו פ ט |
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 14009820_I04.doc רש
![text](https://www.verdicts.co.il/wp-content/themes/verdicts/images/plain_text_icon.gif)