ת”ד 6172/01/17 – מדינת ישראל נגד גד באום
בית משפט השלום לתעבורה באשדוד |
||
ת"ד 6172-01-17 מדינת ישראל נ' באום
|
|
27 דצמבר 2017 |
1
|
פני כב' השופטת ליאת שמיר הירש |
|
|
המאשימה |
מדינת ישראל
|
||
נגד
|
|||
הנאשם |
גד באום
|
||
נוכחים:
ב"כ המאשימה - עו"ד דגנית שחר
הנאשם וב"כ - עו"ד אשר ארבל
[פרוטוקול הושמט]
החלטה
כמבוקש.
ניתנה והודעה היום ט' טבת תשע"ח, 27/12/2017 במעמד הנוכחים.
|
ליאת שמיר הירש, שופטת |
[פרוטוקול הושמט]
הכרעת דין
על פי הודאת הנאשם, הנני מרשיעה אותו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן, כדלקמן:
2
גרימת תאונת
דרכים, נזק וחבלה - עבירה על תקנה
נהיגה רשלנית - עבירה על תקנה
חבלה של ממש - עבירה על סעיף
אי ציות לאור
אדום - עבירה
על תקנה
כתב האישום המתוקן יסרק למערכת.
ניתנה והודעה היום ט' טבת תשע"ח, 27/12/2017 במעמד הנוכחים.
|
ליאת שמיר הירש, שופטת |
[פרוטוקול הושמט]
גזר דין
הנאשם הורשע בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן. כעולה מכתב האישום, ביום 14.08.2016 בסמוך לשעה 10:00 נהג הנאשם ברכבו בעיר אשדוד ובהגיעו אל צומת הרחובות בני ברית-מנחם בגין לא ציית לאור האדום ברמזור וגרם לתאונה.
כתוצאה מהתאונה ניזוקו כלי רכב ונחבל בגופו נהג הרכב המעורב חבלות של ממש ונגרם לו דימום מוחי אשר הצריך את אשפוזו למשך מספר ימים.
כעולה מהתעודות הרפואיות, למזל כולם, הדימום המוחי נספג כך שהנפגע כיום, על פי הצהרת המאשימה, חזר לתפקוד תקין.
המדובר בנאשם שוותק נהיגתו משנת 1970 ולחובתו 12 הרשעות קודמות.
הצדדים הגיעו להסדר הנעוץ בשיקולי ראיות ובמסגרתו עתרו במשותף להטלת פסילה על תנאי וקנס.
3
לעניין הפסילה בפועל ביקשה המאשימה מבית המשפט להטיל על הנאשם 3 חודשי פסילה ואילו ב"כ הנאשם ביקש מבית המשפט להסתפק בעונשים מותנים, מבלי להטיל עונש פסילה.
הנאשם ביקש לומר את דברו וציין כי האירוע מושא תיק זה התרחש עקב טעות רגעית בהבנתו את הרמזורים אותה העת וזאת לטענתו בעקבות סנוור של השמש.
כמו כן, ציין הנאשם כי רישיונו דרוש לו לשם עבודתו וכי הוא עלול לאבד את מקום העבודה באם תוטל עליו פסילה.
דיון והכרעה:
במקרה שבפני מדובר בנאשם אשר הודה וחסך בזמן שיפוטי, אשר עברו התעבורתי ביחס לוותק נהיגתו מעיד כי הנו נהג זהיר בדרך כלל.
אף על פי כן, האירוע מושא תיק זה הנו אירוע חמור אשר גרם לתוצאה לא קלה עבור הנהג המעורב אשר נפגע בתאונה.
חציית צומת בחסות האור האדום הנה רשלנות המהווה רשלנות שאינה נמוכה ואשר פוטנציאל המסוכנות הנשקף ממנה הנו גבוה.
למצער, הסיכון במקרה זה התממש וכתוצאה מהתאונה שנגרמה נחבל אדם חבלות של ממש ובנס לא הסתיים האירוע באסון.
מתחמי הענישה בעבירות של גרימת תאונה אשר תוצאותיה חבלות של ממש, נע בין פסילת המינימום הקבועה בחוק, קרי, 3 חודשי פסילה ויכול להגיע עד ל-12 חודשי פסילה בפועל.
הענישה נעה בתוך המתחם בהתחשב במידת הרשלנות, בתוצאות התאונה ובעברו של הנאשם.
במקרה שבפניי כאמור, מדובר בנאשם שעברו מקל וניתן להביא מטיעוני הצדדים כי רף הרשלנות המיוחס לו אינו מצוי ברף הגבוה שכן התביעה סברה שניתן לסיים תיק זה בהסדר מקל וזאת בהתחשב בעובדה שחציית הצומת בחסות האור האדום נעשתה על ידי הנאשם עקב טעות רגעית.
בהתחשב בכל אלה ועל אף הענישה המקלה אותה הציגו הצדדים במסגרת ההסדר אני מוצאת שיש לכבד את ההסדר אך אין אני סבורה שיש לכבדו ברף התחתון שלו.
4
לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים, ולאחר ששקלתי מחד, את חומרת העבירה, ומאידך, את הודאת הנאשם, עברו התעבורתי, מידת הרשלנות ותוצאות התאונה, אני דנה את הנאשם לעונשים הבאים:
1. קנס בסך 900 ₪, או יום מאסר תמורתו.
הקנס ישולם תוך 90 יום.
2. פסילה בפועל מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים.
הפסילה בפועל תחל לא יאוחר מיום 01.04.2018, ועל הנאשם להפקיד רישיון הנהיגה במזכירות בית המשפט לתעבורה באשדוד לא יאוחר משעה 13:00, באותו מועד.
הוסבר לנאשם כי רק מרגע ביצוע ההפקדה תחל תקופת הפסילה להימנות.
לא יופקד הרישיון, יחשב הנאשם כפסול מלנהוג, אך הפסילה לא תימנה ולכן לא תסתיים.
3. פסילה על תנאי מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים למשך 3 שנים.
זכות ערעור לביהמ"ש המחוזי תוך 45 יום מהיום.
ניתנה והודעה היום ט' טבת תשע"ח, 27/12/2017 במעמד הנוכחים.
|
ליאת שמיר הירש, שופטת |
