ה”ת 60234/07/19 – שמעון כברה,יו קאר – ע”מ 558381950,ש.כ.ל.ל. ניהול ולוגיסטיקה בע”מ – ח”פ 515916286 נגד מדינת ישראל – אתג”ר, להב 433
בית משפט השלום בראשון לציון |
|
|
|
ה"ת 60234-07-19 שמעון כברה נ' מדינת ישראל - אתג"ר
|
1
לפני: כבוד השופט גיא אבנון
המבקשים: 1. שמעון כברה 2. יו קאר - ע"מ 558381950 3. ש.כ.ל.ל. ניהול ולוגיסטיקה בע"מ - ח"פ 515916286
נ ג ד
המשיבה: מדינת ישראל - אתג"ר, להב 433
בשם המבקשים: עו"ד גיל דחוח, עו"ד גלית רוטנברג, עו"ד חנן כבירי
בשם המשיבה: רפ"ק עו"ד לירון גבעול, רס"מ מרינה אריכמן, פקד עו"ד עדי שמלוב שרמן, פקד עו"ד בועז ביטון
|
החלטה
|
בהמשך להחלטה מיום 26.12.19 (להלן: ההחלטה), ולאחר שבית המשפט המחוזי מרכז, כבוד השופט ע' דרויאן-גמליאל, הבהיר כי אין בערר שהגישה המשיבה משום מניעה להשלמת ההחלטה בכל הנוגע להשבת כלי רכב תפוסים (ע"ח 5488-01-20, פרוטוקול דיון מיום 15.1.20), ולאחר שהצדדים הגישו מסמכים רלוונטיים, מצאתי להורות כדלקמן:
א. בניגוד להחלטה (סעיפים 17-15) המשיבה לא נימקה כראוי תוך התייחסות פרטנית לכל אחד מכלי הרכב שעברו תאונה, את החלטתה להעריך את שווים בשיעור של 60% ממחיר המחירון. חרף ההחלטה הסתפקה המשיבה בטענה הבאה: "לאור העובדה שאיכות התיקון ואיכות החלפים מוטלת בספק, לדעת המשיבה מחיר המחירון גבוה משמעותית מהמחיר הריאלי של כלי הרכב, אשר להערכתנו עומד על 60%".
ב. שווי עשרים כלי הרכב התפוסים לאחר תאונה (מחירון) עומד על 1,598,400 ₪. בצירוף שווי נכסי המקרקעין התפוסים (בהתאם להחלטה - 1,470,000 ₪) נגיע לסך מצטבר של כ- 3 מיליון ₪, העולה משמעותית על שווי העבירות בהתאם להחלטה (2,450,000 ₪).
2
ג. שווי עשרים כלי הרכב התפוסים לאחר תאונה, כפי הערכת המשיבה (כלומר, בהפחתה של 40%) עומד על סך של 959,040 ₪. בצירוף שווי נכסי המקרקעין נגיע לסך מצטבר של 2,429,040 - שווי העבירות בקירוב. כלומר, גם לפי הערכת השווי של המשיבה, הערכה לא מנומקת שלא נתנה הסבר ראוי להפחתה של 40% משווי כלי הרכב שעברו תאונה ותיקון, שווי התפוסים מגיע בקירוב לשווי עבירות הלבנת הון (כפי שנקבע בהחלטה). מכאן, גם לשיטתה של המשיבה, אין הצדקה להחזיק את תשעת כלי הרכב התפוסים לצורך חילוט בשווי (אלו שלא עברו תאונה), באשר במצב זה השווי המצרפי עולה באופן ניכר על שווי עבירות הלבנת הון. מכאן, אני מורה למשיבה להחזיר למבקשים את כלי הרכב התפוסים לצורך חילוט בלבד, אלו שלא עברו תאונה ואין לגביהם טענה כי הם מעורבים בביצוע עבירות (תשעה כלי רכב המפורטים בטבלה השנייה תחת "רשימת כלי רכב תפוסים" שהגישה המשיבה).
ד. אשר לעשרים כלי הרכב התפוסים לאחר תאונה, הואיל ולגביהם נקבע מתווה שיאפשר בדיקה של התיקונים שנעשו בהם ובהמשך מכירתם, דומה שניתן יהיה לקבל החלטה בדבר שווים הריאלי לאחר התקדמות התהליך, ובכפוף לכך יהיו רשאים הצדדים להגיש בקשות מתאימות (אבהיר: ככל שיתברר כי כלי הרכב לאחר תאונה שווים יותר מהערכתה של המדינה, יהיה מקום להשיב כלי רכב נוספים).
ניתנה היום, כ"ט טבת תש"פ, 26 ינואר 2020, בהיעדר הצדדים, ותישלח אליהם.