רע”פ 4959/23 – טעאן גו’מעה נגד היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה
בבית המשפט העליון |
לפני: |
כבוד השופט ח' כבוב |
המבקש: |
טעאן גו'מעה |
|
נ ג ד |
המשיבה: |
היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה |
הודעת עדכון מטעם המבקש ובקשה דחופה נוספת לעיכוב ביצוע ולמתן החלטה; תגובת המשיבה מיום 11.07.2023 |
בשם המבקש: |
עו"ד ג'יאת נאסר |
בשם המשיבה: |
עו"ד קרן שטרית |
1. הבקשה שלפניי היא בקשה נוספת, שלישית במספר, לעיכוב ביצוע צו ההריסה המינהלי שהוצא ביום 01.09.2021 (להלן: הצו). במסגרת בקשה זו עדכן המבקש כי בקשה מקבילה לעיכוב ביצוע הצו - שהוגשה על-ידו לבית המשפט השלום בעכו (בגדרי בצה"מ 29216-09-21) - נדחתה ביום 09.07.2023. מכאן הצורך, כך לטענתו, במתן החלטה על עיכוב ביצוע הצו.
2. בתגובתה, המשיבה התנגדה לבקשה לעיכוב ביצוע. בתוך כך, ציינה המשיבה כי בהתאם לבירור שערכה "המועד האחרון לביצוע הצו הינו עד ליום 28/07/23, ובכוונת המשיבה להיערך לביצוע הצו במועדו".
3. על פני הדברים, ומבלי לקבוע מסמרות, דומה כי המועד האחרון לביצוע הצו אינו זה שבו נקטה המשיבה. שכן, כאמור, רק ביום 09.07.2023 נדחתה בקשת המבקש לעיכוב ביצוע הצו על-ידי בית משפט השלום בעכו. יוצא אפוא, כי בהתאם לסעיף 222(ב) לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965, המועד האחרון לביצוע הצו הוא, לכל הפחות, 60 ימים ממתן החלטתו האמורה של בית משפט השלום.
4. מכל מקום, משעה שאף המשיבה סבורה כי ניתן לבצע את הצו עד ליום 28.07.2023, חזקה עליה כי היא תימנע מביצוע הצו באופן שיהיה בו כדי לייתר את קיום הדיון הקבוע ליום 24.07.2023.
5. בכפוף לאמור, הבקשה נדחית.
ניתנה היום, כ"ג בתמוז התשפ"ג (12.7.2023).
|
|
ש ו פ ט |
_________________________
23049590_C04.docx חד
