תת”ע 2201/10/13 – מדינת ישראל נגד גבריאל אסא
בית משפט השלום לתעבורה בחיפה |
||
תת"ע 2201-10-13 מדינת ישראל נ' אסא תת"ע 2200-10-13 מדינת ישראל נ' אסא
|
|
28 ינואר 2014 |
1
|
בפני כב' השופט שלמה בנג'ו |
|
|
המאשימה |
מדינת ישראל
|
||
נגד
|
|||
הנאשם |
גבריאל אסא
|
||
נוכחים:
ב"כ המאשימה: עו"ד אייל עמאר , עו"ד נטע שרון
ב"כ הנאשם: עו"ד ניר לרך
הנאשם בעצמו
[פרוטוקול הושמט]
גזר דין
הנאשם הורשע על פי הודאתו בשני כתבי האישום שבכותרת.
בין הצדדים נערך הסדר טיעון כולל מרכיבים עונשיים מוסכמים, שעיקרם עונש פסילה, פסילה על תנאי ומאסר על תנאי, רכיב מאסר בפועל נותר לשקול דעת ביהמ"ש.
מדובר בעבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, וללא ביטוח בשתי הזדמנויות שונות, האחת מיום 18.4.11 (תיק 8711-11-11) והשניה מיום 30.7.2013 (תיק 2201-10-13).
המאשימה מבקשת להטיל עליו את העונשים המסוכמים ובנוסף להטיל על הנאשם מאסר שירוצה בעבודות שירות לפרק זמן של חודש ימים.
הסנגור, מנגד, מבקש להימנע מהשתת עונש מאסר בעבודות שירות, לגישתו הנאשם "נפל בין הכסאות" בשל כך שלא הצליח לאתר את פסה"ד שפסל אותו מנהיגה שניתן נגדו בביהמ"ש לתעבורה ברחובות בשנת 1991, דבר אשר הוביל לכך שהנאשם לא יכל להסדיר את רישיון הנהיגה שלו.
2
הנאשם, הוציא רישיון נהיגה בשנת 78', לחובתו 15 הרשעות קודמות, כאשר ההרשעה האחרונה שלו משנת 2011, בגינה נשפט בביהמ"ש לתעבורה במחוז מרכז הינה מיום 27.11.11 ובמסגרתה הוטלו עליו בין היתר עונש פסילה ממושך, פסילה ע"ת וקנס.
נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף במשך זמן כה ממושך, הינה עבירה חמורה שהעונש קבוע בצידה, לפי מתחם הענישה ההולם, הוא עונש שנע בין פסילה ממושכת, ומאסר על תנאי, ובמקרים חמורים יותר כולל העונש גם מאסר בפועל.
במקרה שבפניי, מדובר בנאשם אשר נשפט שלא בפניו, אך יחד עם זאת, הוא הועמד על כך שהוא לא מחזיק ברישיון נהיגה תקף. נרשמו לו דוחות בגין כך שלא החזיק רשיון נהיגה תקף, ולמרות זאת, שב ונהג ברכב מספר פעמים, כפי שמעידים הנתונים שבפניי. במצב דברים זה, כשהנאשם נוהג ברכב ואין לו רישיון נהיגה תקף, אין לו גם כיסוי ביטוחי על כל הסיכון הנשקף לכך לציבור. העובדה שהנאשם חזר ועבר על העבירה פעם אחר פעם, מחייבת החמרה עונשית.
בשים לב לכך שבהסדר סוכם בין היתר, על רכיב מאסר בפועל בעבודות שירות לפרק זמן קצר, סבורני, כי רכיב מאסר זה משקף את האיזון הראוי בעניינו של הנאשם המתחשב הן בעונש ההולם את מעשיו של הנאשם ואת הנסיבות שפרטתי לעיל, והן את ההתחשבות בוותק הנהיגה ובנסיבות שפרט הנאשם בפני ביהמ"ש, הנוגעות לו אישית. בנסיבות דנן, לא ראיתי להמנע מהשתת עונש המאסר בעבודות שירותאותו אני מוצא ראוי והולם.
אשר על כן, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:
1. 30 ימי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות באגודה לשיקום תעסוקתי בחיפה. הנאשם יתייצב לתחילת עבודות השירות ביום 30.3.14 שעה 08:00, לקליטה והצבה, בפני הממונה על עבודות השירות, בדרך הציונות 14, מתחם תחנת משטרת טבריה.
2. מובהר לנאשם כי מדובר בתנאי העסקה קפדניים, וכל חריגה מכללי העסקה ו/או אי הישמעות למעסיקו, עלול להוות עילה להפסקה מנהלית של עבודות השירות, והוא ירצה את יתרת המאסר בכליאה ממשית.
3
3. 6 חודשי
מאסר על תנאי למשך 3 שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה של נהיגה ברכב
כשרישיון הנהיגה פקע מעל חצי שנה ו/או לא יעבור עבירה לפי סעיף
4. 9 חודשי פסילה בפועל במצטבר לכל פסילה אחרת.
5. 6 חודשי פסילה על תנאי למשך 3 שנים.
6. קנס בסך 1200 ₪ או 12 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב- 4 תשלומים שווים. פיגור יעמיד את הקנס לפרעון מיידי ויפעיל את עונש המאסר שלצידו.
7. הואיל והנאשם לא מחזיק ברישיון נהיגה תקף, מובהר לו כי עליו להפקיד תצהיר חלף רישיון נהיגה בצירוף אישור סטטוס, לאלתר, על מנת שהפסילה תחושב.
8. עוד הובהר לו כי גם אם לא יפקיד את רישיון הנהיגה הוא פסול מנהיגה אך הפסילה תימנה רק משעה שיבצע את ההפקדה כאמור לעיל.
9. המזכירות תעביר העתק החלטה זו לממונה, כך יעשה גם הסנגור המתבקש לוודא המצאתה לממונה.
זכות ערעור לביהמ"ש המחוזי בחיפה תוך 45 יום מהיום.
ניתנה והודעה היום כ"ז שבט תשע"ד, 28/01/2014 במעמד הנוכחים.
|
שלמה בנג'ו, שופט |
4