תת”ע (פתח תקווה) 3773-08-16 – מדינת ישראל נ’ אלפסי אורנלה קלר חיה אלפסי אורנלה קלר חיה
בית המשפט תעבורה פתח תקווה |
|
|
|
תת"ע 3773-08-16 מדינת ישראל נ' אלפסי אורנלה קלר חיה
|
לפני |
כבוד השופט עמית בר
|
|
משיבה - מאשימה |
מדינת ישראל |
|
נגד
|
||
מבקשת - נאשמת |
אלפסי אורנלה קלר חיה אלפסי אורנלה קלר חיה |
|
החלטה
|
||
לפני בקשה שכותרתה "בקשה לעיכוב או ביטול הליכים מול מרכז לגביית קנסות".
גזר הדין ניתן בתאריך 15.9.16 ללא נוכחות הנאשמת- המבקשת..
הבקשה מוגשת עתה.
לדברי המבקשת נמסר לה ע"י המרכז לגביית קנסות כי על בית המשפט להורות על "עצירת הלכים או עיכוב"
לא הבנתי את מהות ההליך אותו מבקשת המבקשת.
המשיבה התנגדה לבקשה ומסרה כי יש להפנותו למרכז לגביית קנסות.
על פי חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, תשנ"ה-1995 - סעיפים 5ב ו 5ג;
הסמכות לפרוס או לדחות תשלום חוב וכן לפטור מתשלום תוספת פיגורים מסורה בידי מנהל המרכז לגביית קנסות.
בע"פ 4919/14 שמעון אזולאי נ' מדינת ישראל נקבע כך:
"כאמור, המרכז לגביית קנסות הינו גוף מנהלי יציר החוק שעניינו וסמכותו הם באכיפת תשלומים שמקורם בהליך הפלילי. סמכות המרכז לפרוס או לדחות את תשלומי החוב נועדה לייעל את הליך הגבייה ולתת מענה לקשיים העלולים להתעורר במהלכו (דברי ההסבר להצעת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (תיקון מס' 2), התשס"ג-2003, ה"ח הממשלה 470, 470, 472).
בהפעלת סמכות זו, על המרכז לאזן בין הצורך כי חייבים-נאשמים בהליך הפלילי לא יתחמקו מתשלום הקנס, לבין קיומן של נסיבות אישיות של החייבים המצדיקות את פריסתו.
לכן על המבקשת לפנות למרכז לגביית קנסות.
ניתנה היום, י' אלול תשפ"ד, 13 ספטמבר 2024, בהעדר הצדדים.